Tilaus- ja toimitusehdot

Päivitetty 5/2024.

Noudatamme kaikessa toiminnassamme kuluttajasuojalakia ja kuluttajaviranomaisten ohjeita ja määräyksiä.

Yhteystiedot

 

Tilaaminen

Tilauksen jälkeen asiakas saa tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus sisältää toimitusosoitteen, tiedon tilatuista tuotteista, määristä ja hinnoista sekä arvioidun toimitusajan. Pidätämme oikeuden hinta-, toimitusaika- ym. tuotetietojen muutoksiin. Jos hinta tai muut tiedot muuttuvat, niistä sovitaan asiakkaan kanssa, ja asiakkaalla on oikeus halutessaan peruuttaa tilaus.

Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä, sillä hetkellä voimassa oleviin tilaus-, toimitus- ja maksuehtoihin, jotka ilmoitamme erikseen. Näitä ehtoja noudatetaan tilaustavasta riippumatta. Pidätämme oikeuden ehtojen muutoksiin.

Jotta tilausvahvistus voidaan lähettää, asiakkaan tulee ilmoittaa sähköpostiosoitteensa tilauksen yhteydessä. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse.

Toimitus

Toimitusaika
Toimitusaika on tuotekohtainen. Ilmoitettu toimitusaika on arvio. Lopullinen toimitusaika määräytyy varastotilanteen, toimittajien toimitusrytmin ja kuljetusliikkeiden ajoaikataulujen mukaan. Toimitusaika-arvio ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Emme vastaa toimituksen viivästymisen aiheuttamista kustannuksista.

Toimitustapa

Toimitustapa on tuotekohtainen. Käytämme useita eri kuljetusliikkeitä. Osa tuotteista toimitetaan suoraan toimitusosoitteeseen, kun taas osan tuotteista asiakas noutaa esimerkiksi Postista tai muusta noutopisteestä.

Suuremmat tuotteet toimitetaan perille asiakkaan antamaan toimitusosoitteeseen, ellei tuotetiedoissa ole muuta mainittu. Tällainen suurempi lähetys toimitetaan jakeluauton viereen paikkaan, johon kunkin tuotetyypin kuljettamiseen tarvittavalla autolla (täysperävaunusta pakettiautoon) pääsee. Kuljetus ei sisällä tuotteen kantamista tästä eteenpäin (sisään-, kerrokseen- tai uloskanto) eikä myöskään asennusta tai vanhan tuotteen poisvientiä.

Kun toimitetaan suurempia tuotteita, kuljettajalla on ohje soittaa asiakkaalle ennen toimitusta. Jos asiakas ei voi olla kuljettajan soittaessa vastaanottamassa toimitusta, hän voi sopia kuljettajan kanssa, kuinka menetellään. Kuljetusliikkeestä riippuen vaihtoehtoina voivat olla toimituksen jättäminen tontille asiakkaan luvalla tai sopiminen myöhemmästä toimitusajankohdasta.

Toimituksen tarkempi aikataulu vaihtelee kunkin kuljetusliikkeen ajo- ja jakoaikataulujen mukaisesti.

Toimituskustannukset

Kotiinkuljetus koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Toimituskustannukset eivät sisällä toimitusta saareen tai muille normaalin posti- ja jakelulogistiikan ulkopuolella oleville alueille.

Jos asiakas haluaa tilata tuotteita Lappiin, Ahvenanmaalle tai saareen, johon kulku on maantielautalla, lossilla tai yhteysaluksella, hänen kannattaa ottaa ensin yhteyttä myyntipalveluumme. Näin voimme varmistaa, onko toimitus mahdollinen ja aiheutuuko siitä lisäkustannuksia.

Emme toimita poste restante -osoitteisiin tai ulkomaille. Tuotteita ei voi noutaa terassikuntoon.fi:n varastolta, eikä tilata myymälästä noudettaviksi.

Vastaanotto

Asiakkaan tulee varmistaa, että annettuun puhelinnumeroon saadaan yhteys, kun toimitus on tulossa. Toimitusosoitteessa tulee vastaanottajan olla paikalla tarkastamassa toimitus, ellei kuljetusliikkeen kanssa ole sovittu muuta. Jos vastaanottaja ei ole paikalla eikä asiakasta tavoiteta annetusta puhelinnumerosta, emme ole velvollisia toimittamaan tavaraa ja veloitamme mahdollisesta turhasta kuljetuksesta aiheutuneet kustannukset asiakkaalta.

Toimituksen mukana on kuljetusasiakirja. Asiakkaan täytyy tavaraa vastaanottaessaan tarkastaa, että toimitus on vahingoittumaton ja kuljetusasiakirjan mukainen. Jos asiakas huomaa paketissa vaurion, siitä tulee tehdä kirjallinen merkintä kuljetusasiakirjaan ennen kuin hän allekirjoittaa toimituksen vastaanotetuksi. Pyydämme ilmoittamaan asiasta heti ja suosittelemme tekemään sen viimeistään kolmen (3) päivän kuluessa osoitteeseen asiakaspalvelu@terassikuntoon.fi. Näin voidaan varmistaa asian sujuva käsittely.

Jos merkintää kuljetusasiakirjaan ei tehdä, asiakkaalle jää vastuu virheistä, jotka ovat havaittavissa jo toimitushetkellä.

Jos asiakas huomaa ongelmia toimituksessa tai tuotteissa, hänen tulee toimia seuraavasti:

  1. Kuljetusasiakirjaan pitää tehdä kirjallinen merkintä virheistä, ennen kuin asiakas allekirjoittaa sen.
  2. Virheestä pitää ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@terassikuntoon.fi tai puhelimitse numeroon 0453451255

Jos tilattu tuote on kosteudelle arka, asiakkaan tulee suojata tuote. Asiakas on vastuussa tuotteen varastoinnista toimituksen jälkeen. Raskaiden tuotteiden vastaanottoon on suositeltavaa valmistautua suunnittelemalla paikka, johon tuotteet puretaan. Paikan täytyy olla sellainen, johon pääsee suuremmalla jakeluautolla.

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

Tuotteillamme on valmistajan tai maahantuojan normaali takuu.

Jos asiakas havaitsee ongelmia tuotteessa, autamme saamaan yhteyden tuotteen valmistajaan tai maahantuojaan ja varmistamme omalta osaltamme asian moitteettoman hoidon. Tuotteen ongelmista tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Vastaamme tuotteen laadusta. Virheellinen tuote korjataan tai korvataan uudella tuotteella. Emme vastaa mahdollisen laatuvirheen aiheuttamista välillisistä kustannuksista.

Tiettyjä tuotteita koskeva luvanvarainen asennus

Myymme myös tuotteita, jotka saa asentaa vain luvat omaava ammattilainen. Esimerkiksi monet myymämme sähkötarvikkeet saa asentaa vain rekisteröity sähköalan ammattilainen. Tiettyjä pieniä sähkötöitä saa tehdä myös itse, jos osaa varmasti tehdä ne oikein ja turvallisesti. Sähköasennuksista voi lukea lisää Tukesin sivuilta (www.tukes.fi), joilta löytyy myös urakoitsijarekisteri. Asiakkaan tulee perehtyä sähköasennusten turvallisuudesta annettuihin lakeihin ja määräyksiin.

Tilauksen peruuttaminen

Metritavarana ja mittatilaustuotteina myytävillä markiiseilla, kankailla, terassilasituksilla, screen-kaihtimilla ja terassimatoilla ei ole kuluttajasuojalain mukaista 14 päivän palautussoikeutta. Nämä tuotteet ovat yksilöllisiä, juuri Sinulle suunniteltuja, leikattuja tai valmistettuja.

Kuluttajasuojalain mukaan kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisoikeus ei koske asiakkaan antamien mittojen tai valintojen mukaan valmistettuja tai tehtaalta asiakasta varten tilattuja tai muuten asiakasta varten räätälöityjä tuotteita, jos tuote on jo valmistuksessa. Se ei koske myöskään määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita. Nämä rajoitukset perustuvat kuluttajansuojalakiin (luku 6, 16. §).

Kuluttajien palautusoikeus

Palautusoikeus ei koske asiakkaan antamien mittojen tai valintojen mukaan valmistettuja tai tehtaalta asiakasta varten tilattuja tai muuten asiakasta varten räätälöityjä tuotteita. Se ei koske myöskään määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita, Nämä rajoitukset perustuvat kuluttajansuojalakiin (luku 6, 16. §).

Tuotepalautukset

Palautuksesta aiheutuvat postikulut ovat asiakkaan vastuulla.

Palautuskustannukset
Virheettömän tavaran palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, jos tuote voidaan jättää suoraan ja sellaisenaan postin kuljetettavaksi eikä tavara kokonsa tai painonsa takia edellytä postin erilliskäsittelyä tai muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakkaalta veloitetaan palautuksesta aiheutuvat kustannukset.

Tuotteen noutamatta jättämistä ei katsota tilauksen peruuttamiseksi.

Kuluttajansuojalaki edellyttää, että tuotteen mahdolliset palautuskustannukset kerrotaan asiakkaalle etukäteen. Kun kyseessä ovat postipakettia suuremmat tuotteet, joiden kuljetukseen tarvitaan esimerkiksi nosturia tai kuorma-autoa, kuljetuskustannukset vaihtelevat suuresti esimerkiksi osoitteen, kuljetuksen saatavuuden ja tieyhteyksien mukaan. Näille tuotteille emme pysty ilmoittamaan mahdollisia palautuskustannuksia etukäteen, vaan ne on tarvittaessa tiedusteltava kuljetusliikkeeltä tai asiakaspalvelustamme.

Maksun palauttaminen
Palautamme maksusuorituksen samalla maksutavalla, jolla tilaus on alun perin maksettu meille. Jos tilausta ei ole vielä lähetetty, myös toimituskustannukset palautetaan.

Palautettujen tuotteiden hinnan hyvitämme, kun palautus on saapunut perille ja olemme käsitelleet sen. Toimitus- ja palautuskustannukset hyvitetään kuluttajansuojalain mukaisesti, jos tuote palautetaan ehtojen ja ohjeiden mukaan.

Mittatilaustuotteet

Myynnissä on mittatilaustuotteita, joiden mitta-, väri- ym. valinnat asiakas tekee ennen tuotteen siirtämistä ostoskoriin. Emme vastaa asiakkaan valinnoissaan mahdollisesti tekemistä virheistä. Asiakkaan tulee tarkistaa aina tilauksestaan saamansa tilausvahvistus.

Tilauksen jälkeiset muutostoiveet käsitellään tapauskohtaisesti. Jos tuote on jo valmistuksessa, muutokset voivat nostaa annettua hintaa tai niitä ei välttämättä voida toteuttaa tuotantoteknisistä syistä, jolloin asiakas voi joutua tilaamaan uuden tuotteen. Jos tilauksen jälkeiset muutokset aiheuttavat lisäkustannuksia, ne veloitetaan asiakkaalta.

Mittatilaustuotteilla ei ole palautus-, peruutus- eikä vaihto-oikeutta.

Muuta

Jos tavaraa, tilausta tai toimitusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi tai webgate.ec.europa.eu/odr).